Efter en relativt kort repperiod har vi genomfört något extraordinärt – en nyskriven opera som verkligen drabbar publiken i text och musik OCH är rafflande och njutbar att lyssna till!
Ett stort och varmt tack till regissören Mårten Forslund, till operachefen Erik Enström och till upphovsmänniskorna Sigrid Herrault och Johan Ullén!
I en teknikspäckad opera krävs ett starkt team och det hade vi bakom scenen, där några också växte ut till statistroller.
Sedan är jag oändligt trygg med att ha mästaren Oskar Lovnér bakom, under och bredvid ljudbordet – han verkar kunna lösa alla tekniska problem!
Fina Norrbotten NEO – inga sura miner, utan bara fokus och fantastiskt lyssnande, har gjort föreställningarna och premiärveckan till något av det enklaste jag har upplevt, vilket på papperet borde vara nästan hopplöst komplicerat – placeringen av orkestern, delningen av orkestern, monitorer, rök. etc etc… TACK!
Underbara solister! Elisabeth, Joa, Conny och Katija. Alla hade utmaningar men var ständigt närvarande och lysande på scen!
Joa Helgesson, en bättre robot kan jag inte tänka mig! Conny Thimander, tack för en perfekt kombo av lömsk uppfinnare och reseledare. Katija Dragojevic – strålande och studsig karriärkvinnegestalt, orädd och säker!
Sist och mest: Elisabeth Meyer, som har ett enormt uppdrag med att sjunga alla 18 scener! Så vackert vokalt och med många möjligheter till rent skådespeleri.
Ett varmt tack för detta, vårt tredje samarbete.
Jag ser mycket fram emot fortsättningen, för den kommer! ♥️